logo

Ford EXPLORER 4.0, 1998

Ke skutečným OFF-ROADum jsem vždycky měl respekt ale myslel jsem, že pokud auto veze můj zadek výš jak 40 čísel nad vozovkou, tak to není pro mě. Ale zřejmě stárnu a navíc někdo G.Cowlley jako zkušený dohazovač mě neustále podstrkával myšlenku o Fordu Explorer a po zhruba roku váhání a dozrávání jsem se do toho namočil a v den svých narozenin řekl jsem „ano" sňatku s americkým vozem... A 5. září 2011 se uskutečnilo registrované partnerství...    Ale pak byla další registrace a to na Ford Explorer Fóru ...:)

FordExplorer

Takže je to Ford Explorer 4.0 z roku 1998, v docela dobrém stavu. Najeto 125.000 km.

Explorer01 Explorer02

První dojmy z jízdy jsou docela příjemné, akorát si musím zvyknout že to není osobák a „psi kusy" na které jsem byl zvyklý se Sierrou musím nechat stranou a vymyslet „psi kusy" jiné... Což asi nebude problém...:)

První co jsem na autě chtěl změnit byli kola, především proto že původní byli dosti sjeté. Takže jsem si objednal nové ráfky a koupil jsem si na internetu nové zimní pneumatiky.
Myslím si že vzhledu auta to jen prospělo.
Ráfky jsou dovezeny z USA a jsou 15x8.0 ET -20...
Pneumatiky jsem si po zdlouhavém zkoumání vybral Goodyear Wrangler UltraGrip 255/75 R15 110T

Explorer03

Jak jsem psal auto je v docela dobrém stavu ale svoje mouchy stejně má. Schválně sem dam seznam „závad" abych měl vždy po ruce...
- vrzání v levém sloupu nebo dveřích, zejména v letě - stále trvá...:(
- je něco na přední nápravě, bouchá - bylo to táhlo stabilizátoru...:)
- stěrač zadní, nefunguje - teď funguje ale když má dobrou náladu...:)
- osvětlení některých tlačítek na přístrojové desce, prkotina ale rad bych věděl jak moc je složité to dat do pořádku - neřešim
- pískání gum v zatáčkách, zda je to geometrie - geometrie udělana, ale Cowlley má výhrady...:)
- řádící páka je dost tuhá, nevím zdá to má tak být - má to tak byt...:)
- pískání brzdových destiček, aspoň si myslím že to jsou destičky, pač když přibrzdím tak na chvíli přestanou - už to neslyším...:)
- studený start - stává se že musím startovat několikrát nebo vyloženě startovat s vyšlápnutým plynem - těsnění, výměna...
- baterka není upevněná, chybí ten díl - už nechýbí...:)
- při mytí v myčce odněkud zatýká voda do kufru - přetěsneno zadní pravý okno...
- chybí anténa, je tam jen zaslepeno - dostal náhradní...:)
- centrální zámky, zejména zadních pravých dveří, nejdou otevřít zevnitř - je to nemoc...:)
- spínač zadních dveří - někdy se stává že po zavření zůstává svítit lampička - tak bouchní dvěřmi pořádně a je to...:)

Využívám počasí a zkouším Exe v Krušných Horách... je to dobrý!...:) Karlovy Vary podzim-zima 2011

tučně aktualizace květen 2013


Dnes je květen 2013, a něco máme za sebou...:)

Máme za sebou dva srazy, květen 2012 a květen 2013...

Podařilo se nám zapadnout do závějí...:) Musel jsem volat o pomoc souseda s traktorem...
Explorer zaveji 1 Explorer zaveji 2 Explorer zaveji 3 Explorer zaveji 4

Explorer Ram Máme přední rám... a jeden nášlap...:)

Jezdíme na plyn od Cowlleho... Květen 2013...

 

Pneumatiky… Po 6-ti letech používání a 33.000 ujetých kilometrů přišel čas na výměnu…

Vzorek ještě byl dobrej, ale posledních pár let už byli hrozně tvrdý a v zimě klouzali… Tak že nové pneu…

Krom toho jsem zjistil, že vzhledem krásné ráfky 15x8.0 ET -20 nejsou až tak pohodlné… asi stárnu no…:) Proto jsem se v lednu 2018 pustil do renovace původních origo ráfků a na ně jsem pořídil „celoroční“ Hankook Dynapro AT-M RF10 255/70 R16 111T, odolná pneu s agresivním vzorkem, pro naše cesty převážně na zahrádku – akorát.

V únoru 2021 jsem koupil na eBay prahy a nechal je vyměnit u Peťi z Boru…

Ohledně pneumatik ještě bych dodal, že jsou výborný v létě, ale v zimě musím dávat pozor…